Retningslinjer for refusjon og retur
Oversikt
Vår refusjons- og returpolicy varer i 30 dager. Hvis det har gått 30 dager siden kjøpet ditt, kan vi ikke tilby full refusjon eller bytte.
For å være kvalifisert for retur, må varen din være ubrukt og i samme stand som da du mottok den. Den må også være i originalemballasjen.
Flere typer varer er unntatt fra retur. Forgjengelige varer som mat, blomster, aviser eller magasiner kan ikke returneres. Vi godtar heller ikke produkter som er intime eller hygieniske artikler, farlige materialer eller brennbare væsker eller gasser.
Ytterligere ikke-returnerbare varer:
- Gavekort
- Nedlastbare programvareprodukter
- Enkelte helse- og personlig pleieprodukter
For å fullføre returen din, krever vi en kvittering eller et bevis på kjøpet.
Vennligst ikke send kjøpet ditt tilbake til produsenten.
Det finnes visse situasjoner hvor kun delvis refusjon gis:
- Bok med åpenbare tegn på bruk
- CD, DVD, VHS-kassett, programvare, videospill, kassett eller vinylplate som er åpnet
- Alle varer som ikke er i sin opprinnelige stand, er skadet eller mangler deler av grunner som ikke skyldes vår feil
- Alle varer som returneres mer enn 30 dager etter levering
Refusjoner
Når vi har mottatt og inspisert returen din, sender vi deg en e-post for å bekrefte mottaket. Vi gir deg også beskjed om godkjenning eller avslag på refusjonen.
Hvis du blir godkjent, vil refusjonen bli behandlet, og en kreditt vil automatisk bli overført til kredittkortet eller den opprinnelige betalingsmetoden din i løpet av et visst antall dager.
Sene eller manglende refusjoner
Hvis du ikke har mottatt en refusjon ennå, sjekk først bankkontoen din på nytt.
Kontakt deretter kredittkortselskapet ditt – det kan ta litt tid før refusjonen offisielt er registrert.
Deretter bør du kontakte banken din. Det er ofte litt behandlingstid før en refusjon er registrert.
Hvis du har gjort alt dette og fortsatt ikke har mottatt refusjonen din, vennligst kontakt oss på {e-postadresse}.
Salgsvarer
Kun varer med ordinær pris kan refunderes. Salgsvarer kan ikke refunderes.
Bytter
Vi erstatter bare varer hvis de er defekte eller skadet. Hvis du trenger å bytte til samme vare, send oss en e-post på {e-postadresse} og send varen din til: {fysisk adresse}.
Gaver
Hvis varen var merket som en gave da den ble kjøpt og sendt direkte til deg, vil du motta en gavekreditt for verdien av returen. Når den returnerte varen er mottatt, vil et gavekort bli sendt til deg.
Hvis varen ikke var merket som en gave ved kjøp, eller giveren fikk bestillingen sendt til seg selv for å gi til deg senere, vil vi sende en refusjon til giveren. Vedkommende vil dermed bli informert om returen din.
Frakt ved retur
For å returnere produktet ditt, bør du sende det til: {fysisk adresse}.
Du er selv ansvarlig for å betale for fraktkostnader ved retur av varen. Fraktkostnader refunderes ikke. Dersom du mottar en refusjon, vil kostnaden for returfrakt bli trukket fra refusjonen.
Avhengig av hvor du bor, kan tiden det tar før det byttede produktet når deg variere.
Hvis du returnerer dyrere varer, kan det være lurt å bruke en sporbar frakttjeneste eller kjøpe fraktforsikring. Vi kan ikke garantere at vi mottar den returnerte varen din.